.

Holy Trinity - Heilige Drievuldigheid

Holy Trinity - Heilige Drievuldigheid
Andrei Rublev. ca.1410-20. Moscow
.
IN GOD I TRUST
.

dinsdag 7 april 2009

Goede week - la Semaine Sainte

Weet U wat mij zo stoort als ik rondom mij kijk, dat is de onverschilligheid van mensen, ivm de tijd die we nu doormaken, nl. de Goede Week. Zegt het U dan helemaal niets dat wij deze week het Lijden, sterven en Verrijzen van Jezus herdenken. Hij is gekomen en heeft geleden, om ons vrij te kopen uit de zonden. Om de verbinding tussen onze Schepper, Zijn en onze Vader en de mensheid te herstellen. Zegt het U dan niets dat Iemand Zijn leven heeft gegeven, om U te redden. Dit is toch de meest ultieme liefdesdaad.
Als U een kind hebt, een partner, een vader of een moeder, een allertrouwste vriend, die U zou redden uit een dodelijke situatie, zou U die dan niet voor eeuwig dankbaar blijven. Waarom zijn we dat dan niet tegenover Jezus, die de zonden van ALLE mensen op zich heeft genomen. Zoniet zouden wij dood zijn, naar lichaam en ziel.
Ik ga mijn best doen om deze week, door mijn leven, gebed en verzoening, te tonen dat ik dankbaar ben om wat Jezus voor mij heeft gedaan. Ik wil Hem niet vergeten maar Hem binnenlaten in mijn hart. Meer vraagt Hij niet van ons, dat we Hem binnenlaten in ons leven van elke dag. Zo leren we Zijn geboden te onderhouden. Doet U mee?
Myriam

Geen opmerkingen: